4 Mayıs 2012 Cuma

Classic ASP ve ASP.NET Güvenlik Resmi (CAPTCHA) Motoru

Bu günlerde geliştirdiğimiz bir oyun sitesine saldırı yapılacağına dair duyumlar aldım ve önlem olarak neler yapılabilir? diye araştırırken olmazsa olmaz CAPTCHA yöntemi geldi aklıma. Daha önce böyle bir uygulama yapmamış olmamdan gerek önce bir araştırma yaptım. Piyasada text tabanlı birçok CAPTCHA yöntemi buldum ama kanımca (web tabanlı birçok oyuna bot yazmış biri olarak) resim haricindeki yöntemlerin hiçbir güvenirliliğinin olmadığını düşünerek resimli yöntemler üzerine yoğunlaştım.
Çalışmayı Classic ASP ile yapmıştık. Bulduğum bu sitede hem Classic ASP, hemde ASP.Net CAPTCHA kod ve resimlerini oluşturan bir motor hazırlamışlar. Açıkçası çok hoşuma gitti ve buraya not etmeyi uygun gördüm.

Classic ASP ve ASP.NET Güvenlik Resmi (CAPTCHA) Motoru

Hiç yorum yok: